migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

فروش کاندوم : کاپوت | Condom| کاپوت|غلاف}، لباسی کشسان می باشد

کاپوت | Condom| کاپوت|غلاف}، لباسی کشسان است که به عنوان یک سد فیزیکی از ارتباط مستقیم اندام تناسلی جنس نر با آلت تناسلی همسرش و رفتن مایع منی به رحم جنس ماده جلوگیری می‌کند.

فروش کاندوم این ماده جهت پیش گیری از بارداری و همچنین جلوگیری از ورود میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا به کار می‌رود. سطح بعضی کاپوت‌ها برای بیشتر کردن ایمنی در جلوگیری از بارداری، از مایع اسپرم‌کُش پوشیده شده‌است.

تاریخچه

قدیمی‌ترین اشاره به غلاف مربوط هزار سال قبل از میلاد مسیح است و اشاره به کاغذهایی ابریشمی دارند که روغن اندود شده‌اند. در تصاویر به جا مانده از تمدن مصری‌ها هم نوعی از حفاظ در نوک آلت مردان مشاهده شده است.

 نقاشی‌های روی غارها نیز با حدس و گمان به استفاده از کاندوم اشاره دارد. تاریخچه غلاف در اروپا از قرن شانزدهم  خرید کاندوم میلادی آغاز می‌شود. در سال ۱۵۴۰ که بیماری آمیزشی سفلیس همه گیر شده بود،

 پزشکی ایتالیایی به نام گابریل فالوپیو، کاشف لوله‌های رحم یا لوله‌های فالوپ، دربارهٔ سفلیس نوشت و استفاده از کیسه چندلایه پارچه‌ای خیسانده شده در محلولی از نمک یا گیاهان دارویی را برای مردان علاقه‌مند به آمیزش جنسی توصیه کرد.

 بعدها در دوره رنسانس ساخت کاندوم از روده و مثانه حیوانات متداول شد اما این غلاف‌ها گران بودند و دسترسی به آن‌ها مشکل بود و در نتیجه اغلب هر کاپوت چندین بار استفاده می‌شد.

 هنگامی که چارلز گودیر در سال ۱۸۴۴ فرایند ولکانیزاسیون لاستیک یا افزودن گوگرد و سایر مواد شیمیایی به لاستیک را ابداع کرد و اعلام کرد که این فرایند آن را انعطاف پذیرتر می‌کند،

ناخواسته باعث آغاز عصر کاملاً جدیدی در پیش گیری  خرید کاندوم از بارداری با ساخت Condom‌های لاستیکی شد. غلاف‌های لاستیکی قابلیت کش‌آمدن داشتند و مانند کاپوت‌های روده گوسفند به سادگی پاره نمی‌شدند.

با این حال کاپوت‌های لاستیکی هنوز بسیار ضخیم بودند، و مشکل استفاده چندباره به جای خود باقی بود.

اختراع لاتکس در دهه ۱۹۲۰ تحول جدیدی در استفاده از کاندوم را به وجود آورد. Condom‌های لاتکس مستحکم‌تر و نازک‌تر از Condom‌های لاستیکی بودند و تاریخ انقضای ۵ ساله (در مقایسه با سه ماه برای غلاف لاستیکی) داشتند

 و مهمتر این که با توجه به ارزان بودن‌شان یک‌بارمصرف بودند. استفاده از کاندوم با به بازار آمدن قرص‌های پیش گیری از بارداری در دهه ۱۹۶۰ کاستی گرفت، اما در دهه ۱۹۸۰ با ظهور بیماری ایدز دوباره فروش کاپوت بالا رفت.

باتوجه به این که لاتکس باید به صورت تازه استفاده شود فروش کاندوم  بیشتر کارخانه‌های آن در مالزی، تایلند و یا دیگر کشورهای استوایی که دارای دسترسی مستقیم به لاتکس هستند تأسیس می‌گردند.