migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

آموزش تعمیرات تبلت و توصیه هایی در باب تبلت

Tablet یک کامپیوتر قابل حمل راحت است که از یک موبایل پهن است و حاوی یک صفحه نمایش تاچی است. کار عمده ی رایانک جلو بردن امور با استفاده از تاچ صفحه در عوض استفاده از کیبورد است. در سال ۲۰۱۶ تبلت‌ها رنگی، دارای ریزپردازنده و باتری‌خور هستند. رایانه لوحی‌ها معمولاً دارای سنسور هستند شامل دوربین دیجیتال، میکروفن،  آموزش تعمیرات تبلت شتاب‌سنج و صفحه لمسی که انگشت را تشخیص می‌دهد و به جای استفاده از ماوس یا کیبورد دارای قابلیت تشخیص حرکت هستند

سهم اصلی در بازار رایانه تخت در ابتدا فقط در اختیار شرکت اپل بود که توانست با عرضه سری تبلت آی‌پَد انقلابی در عرصه تکنولوژی ایجاد نماید؛ ولی در ادامه شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ، آمازِن، گوگل، اِیسوس و اچ‌پی نیز به فکر ارائه رایانه لوحی افتادند. تبلت‌های iPad عموماً از کیفیت بالایی برخوردارند و معمولاً با تجهیز شدن به آخرین سخت‌افزارهای روز کارایی بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.

سامسونگ نیز چند سالی است که با ارائه سری Galaxy Tab در حال رقابت با تبلت‌های آی‌پَد می‌باشد.  آموزش تعمیرات تبلت دیگر تولیدکنندگان نیز میدان را خالی نکرده و بطور مداوم در حال بروز رسانی Tablet‌های خود می‌باشند.

رایانک‌ها در ابعاد ۷ اینچی، ۱۰ اینچی و بزرگتر از ۱۰ اینچ تولید گردیده‌اند که مسلماً تبلت‌های ۷ اینچی به دلیل سبک و کوچک بودن از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

از این بین، شرکت اچ‌پی با ارائه سری اسلیت از رایانه لوحی‌های ۷ اینچی خود در سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی پا به میدان رقابت گذاشته است. آموزش تعمیرات تبلت اولین نکته قابل توجه در مورد این رایانک قیمت آن است که از این نظر جزء رایانه تخت‌های ارزان قیمت محسوب می‌گردد اما در مقایسه با رایانک کیندل فایِر آمازون کمی گرانتر است.

گوگل هم با تولید سری رایانه تخت‌های نکسوس که وظیفه ساخت نکسوس ۷ را ایسوس و نکسوس ۱۰ را سامسونگ بر عهده داشت، آموزش تعمیرات تبلت  وارد دنیای رایانه لوحی‌ها شد.

نکسوس ۷ یکی از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی جهان در سال ۲۰۱۲ شناخته شد، و هم اکنون گوگل با تولید نسل دوم نکسوس ۷ بسیاری از نواقص سری اول را رفع کرد. نکسوس ۷ سری اول از پردازنده ۴ هسته‌ای Nvidia Tegra 3 با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز و یک گیگابایت رم و صفحه نمایش وضوح بالا یعنی ۱۲۸۰×۸۰۰، یکی از ایرادات وارده بر نکسوس ۷ سری اول، فقدان دوربین پشت بود.

نکسوس ۷ سری دوم بسیاری از نواقص سری قبل را حل نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان پردازنده قویتر snapdragon S4 pro و ۲ گیگابایت رم و دوربین ۵ مگاپیکسلی و صفحه نمایش تماماً وضوح بالا (Full HD) یعنی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و با ضخامت کمتر از سری اول می‌توان اشاره کرد.

شرکت ایسوس هم با تولید سری رایانه تخت‌های بسیار با کیفیت transformer pad و تبلت‌های بسار ارزان قیمت Memo pad، و فبلت fonepad که رایانکی ۷ اینچی با قابلیت تماس تلفنی، و سری Padfone که موبایلی ۴ اینچی است که به داخل داک Tablet ۱۰ اینچ می‌رود و به رایانکی ۱۰ اینچی تبدیل می‌شود، اشاره کرد.

رایانه لوحی ۲۰ اینچی پاناسونیک  آموزش تعمیرات تبلت که نسخه کامل ویندوز ۸ بر روی آن نصب شده است فعلاً بزرگترین رایانک عرضه شده می‌باشد. رایانک ۲۰ اینچی پاناسونیک از پردازنده Core i5 اینتل سری U بهره می‌برد و از این رو قادر به اجرای نسخه کامل ویندوز ۸٫۱ مایکروسافت است. صفحه نمایش ۲۰ اینچی آن دارای تفکیک‌پذیریِ ۳۸۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد.[۲]

از شرکت‌های ایرانی تولیدکننده Tablet، برند کرپی و فراسو می‌باشد[۳] که از سال ۱۳۹۲ با راه‌اندازی خط تولید با فناوری SMT در کارخانجات خود واقع در شهرک صنعتی پرند، اولین Tablet Computer خود را با نام فست ۷۱۱ وارد بازار نمود.[۴]

جالب است بدانید نخستین رایانه تخت ایرانی (با نام تجاری کرپی) در سال ۱۳۸۹ در ایران ثبت اختراع شده است. هدف‌های اولیه از ثبت اختراع این Tablet Computer استفاده‌های آموزشی و تجاری آن بوده و یکی از ویژگی‌های جالب نسخه بهبود یافته Tablet کرپی امکان لمس بخش پشتی Tablet بود. سیستم عامل این رایانک میکروسافت ویندوز ۷ بوده است. شماره ثبت اختراع نخستین رایانه تخت ایرانی ۲۵۳۹۵ می‌باشد. (منبع: وب سایت بنیاد ملی نخبگان)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.