migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

migrate2torkie

مهاجرت به ترکیه ,تحصیل و اقامت

خوراکی ها و نوشیدنی های موثر در کاهش تورم

خوراکی ها و نوشیدنی های باتاثیر در بهبود التهاب

باتوجه به مطالعه تازه محققان کالج ایالتی جورجیا، ترکیب طبیعی (رسوراترول) که خیلی در مواد غذایی پیدا می شود، به بهبود التهاب در انسان کمک می کند.

 به گفته مهر رسوراترول ترکیبی طبیعی است که باعث افزایش حافظه شده و به جسم انسان کمک می رساند تا بر خطرهایی مانند سرطان روده، سرطان ریه و آلزایمر پیروز شود.

 

دکتر جیان دانگ لی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما نشان دادیم که ماده اصلی موجود در انگور قرمز موسوم به رسوراترول می تواند موجب توقف التهاب در بدن شود.»

 

به گفته محققان، هنوز نحوه تنظیم التهاب از طریق رسوراترول مشخص نیست. اما محققان می دانند که رسوراترول موجب توقف پاتوژن باکتریایی اصلی عامل گوش درد شود. در ادامه به مواد خوراکی حاوی ترکیب طبیعی رسوراترول اشاره می شود.

 

انگور قرمز: محتوای رسوراترول این میوه در پوست آن متمرکز است. اب انگور هم دارای همین فواید است.

 

بادام زمینی: مغزیجات آجیلی و محصولات آنها، نظیر کره بادام زمینی، حاوی مقداری رسوراترول هستند.

 

شکلات تلخ: این خوراکی حاوی آنتی اکسیدان های متعدد و از جمله رسوراترول است.

 

بلوبری: این میوه در مقایسه با انواع انگور حاوی رسوراترول کمتری است، اما منبع بزرگ سایر آنتی اکسیدان ها، فیبر رژیمی، ویتامین های C و K و منگنز است.

 

میوه های سته: بیلبری و کرنکری (نوعی زغال اخته) هم حاوی رسوراترول هستند.

عالیترین روش رفتن کشورنروژ

 عالیترین راه اقامت کشورنروژ


کشور نروژ کشوری در شمال منطقه ی اسکاندیناوی است که از سوی سازمان ملل، در بهترین و عالیترین

استانداردهای زیستن در دنیا را به خود اختصاص می دهد.کشورنروژ کشوری می باشد

که در آن میزان تحصیلات، درآمد ماهانه، امید به زیستن، بهداشت و تغذیه منطبق بر استانداردهای سازمان ملل است

و این استانداردها به طور کلی رعایت شده. امید به زندگی در مابین افراد این سرزمین تا هفتادونه سال هم زیادشده است

و باعث شده مردم هدف روشنی را برای خود می بینند. پایتخت این سرزمین اسلو است و طبق استانداردهای متعارف زیستن در رده نخست می‌باشد.

اقتصاد نروژ از سال ١٩٦٠ به بعد بهبود یافت. به این ترتیب، نیاز به نیروی کار افزایش یافت و افراد زیادی از کشورهای دیگر در جستجوی کار به این کشور وارد شدند. اولین افرادی که وارد کشور شدند، اهل اروپا بودند؛ اما از حدود سال ١٩٧٠ به بعد، افراد زیادی همچنین از آسیا، آفریقا، و آمریکای لاتین به نروژ آمدند. بسیاری از پاکستانی ها و ترک ها برای کار کردن به اینجا آمدند، و عده زیادی از آنها هنوز در اینجا زندگی می کنند. در سال ١٩٧٥، مهاجرت به نروژ متوقف شد زیرا بیکاری رو به افزایش بود .

در مقطع لیسانس رشته های هنر، زیست شناسی، مدیریت، بازیگری ، MBA، مدیریت کشتی و…….ارائه می شود. در تعدادی از دانشگاه ها، امکان پذیرش دررشته های دیگر مثل

مهندسی پزشکی، داروسازی و روان شناسی وده ها رشته ی دیگر… برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور نروژ برای ایرانیان وجود دارد.به طور کلی با شانس بسیار زیادی قادر خواهید بود در هر مقطعی و در رشته دلخواه خودتان تحصیل کنید.

برای ارزیابی مدارک تحصیلی و معادل سازی و انتقال مدارک برای تحصیل در نروژ، مدارک می بایست به  (Norwegian Agency for quality assurance in education) NOKUT

ارسال یا با دانشگاه های مربوطه مکاتبه شود. زمان ارسال مدارک برای ترم های پائیزه از 15 ژانویه تا 15 مارچ است ولی مدارک باید زودتر از این تاریخ ارسال شود.

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های نروژ تنها ۲۰ساعت در هفته اجازه قانونی دارید که به صورت پاره وقت کار کنید. تنها زمان هایی که امکان کار کردن

بصورت تمام وقت را دارید، روزهای تابستان،عید کریسمس و عید پاکEaster  می باشند. امکان یافتن کارهای دانشجویی نیمه وقت زیاد می باشد.

روش چمدان بستن به روش متخصصان پوست


طریقه چمدان بستن به سبک متخصصان پوست


موقع سفر بااهمیتترین و ملزم‌ترین لوازم آرایشی‌تان را همراه0 داشته باشید

 

اکثر انسان ها سفر رفتن را دوست میداریم، از مسافرت لذت می‌بریم و سعی می‌کنیم لیستی

 برای مسافرت رفتن دارا باشیم. ولی در این بین افرادی هم می باشند که از مسافرت رفتن دل خوشی ندارند

؛ زیرا با مشکلات متفاوت پوست و مو دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از تیره شدن پوست گرفته تا فر شدن موها.

هر منطقه‌ای هم آب و هوای خاصی دارد که سازگار شدن پوست و مو با این‌ آب و هوا معمولا بیشتر از مدت مسافرت طول می‌کشد و شاید تا زمان سازگاری از سفر برگردید. در این میان نه می‌توان قید سفر را زد و نه می‌توان بی‌خیال مشکلات پوستی شد. پس چاره چیست؟ دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو در این شماره به شما می‌گوید برای خلاصی از این مشکلات چه کنید.

کرم دور چشم همراه‌تان باشد
مسلما در سفر کمتر می‌خوابید و این موضوع بر زیبایی چشم‌تان تاثیر خواهد گذاشت. برای از بین بردن پف چشم‌تان می‌توانید از کیسه یخ یا چای کیسه‌ای استفاده کنید. کیسه چای به آسانی در دسترس است، یخ هم در همه جا وجود دارد؛ البته استفاده از کرم‌های ضدپف هم خیلی کمک‌کننده است.


دستمال مرطوب را فراموش نکنید
به طور حتم در سفر نمی‌توانید تمام اجزای میز توالت‌تان را در یک چمدان کوچک جای دهید. فقط کافی است مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم آرایشی‌تان را همراه داشته باشید و البته از لوازم سایرین هم تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.

در ضمن به فکر پاک کردن آرایش‌تان هم باشید و دستمال مرطوب یا پاک‌کننده ملایمی مثل پن‌ها برای تمیز کردن صورت‌تان را همراه داشته باشید. خصوصا اگر به مناطق پر گرد و غبار سفر می‌کنید، در صورت استفاده از دستمال مرطوب دیگر نیازی نیست که هربار برای تمیز کردن صورت‌تان آن را بشویید و کارتان آسان خواهد بود.

 

مراقب مرکبات باشید
تماس با گل و گیاهان کمتر شناخته شده و جدید از دیگر مواردی است که ممکن است در سفر به مناطق جنگلی آسیب‌هایی را برای پوست‌تان همراه داشته باشد. گیاهانی مثل گزنه، انواع قارچ‌، اسفناج، بومادران، مریم‌گلی و ... که در مناطق خارج از شهر دیده می‌شود از جمله گیاهان حساسیت‌زاست.

به علاوه اگر به مناطق شمالی یا جنوبی کشور سفر کنید، لابد سراغ استفاده از مرکباتی مثل نارنج و پرتقال و لیمو هم خواهید رفت. این گیاهان بالقوه خاصیت حساسیت‌زایی دارند و تماس آنها با پوست و اطراف دهان ممکن است مشکلاتی را برای‌تان به وجود آورد.

خراشیدگی‌ها را با آب و صابون بشویید
پیاده‌روی در کنار دریا، استخر یا محیط‌های مرطوب با پای برهنه، ممکن است شما را به عفونت‌های قارچی کف پا، انگشتان، زگیل و. . . دچار کند. اگر هم دچار خراشیدگی شدید برای پیشگیری از عفونت، محل را با آب و صابون و مواد ضدعفونی‌کننده بشویید.




با سایه چشم های منحنی، سایه چشم رنگی درست کنید!


با خط چشم های منحنی، خط چشم جذاب درست کنید!


آیا مایلید از رنگ های براق سایهچشم بهره مند شوید و یا روش های مختلف آرایشی را امتحان کنید ولی از سوی دیگر فکر صرف کردن هزینه برای خریداری سایه چشم های رنگی را ندارید،  در این صورت این نوشته برای شما خیلی مفید ست. در پایین می توانید با یک روش آسان و سریع سایه چشم های خراب خود را تبدیل به سایهچشم های رنگی کنید:

مواد لازم:
یک کاسه کوچک خالی برای ریختن ماده جدید در ان
پودر رنگی آرایشی باز و یا سایه چشم در رنگ دلخواه
آب
قلم خط چشم
پرایمر چشم یا صورت
گوش پاک کن





مراحل زیر را دنبال کنید تا خط چشم مخصوص خود را با سایه چشم درست کنید:


مرحله 1
 دست های خود را بشویید تا ضدعفونی شود. سپس سایه چشم انتخابی را برداشته و آن را به شکل پودر خارج کنید. پیش از استفاده از آن به عنوان خط چشم ، تاریخ انقضای آن را کنترل کنید. اگر خط چشم اکلیلی و براق دوست دارید به دنبال سایه چشم های پودری باشید که حاوی ذرات براق هستند. اگر رنگ مات را دوست دارید از سایه چشم های پودری مات استفاده کنید. همچنین می توانید از پودر رژگونه، پودر هایلایت یا هر پودر باز آرایشی برای ساخت این خط چشم استفاده کنید. در آموزش زیر از سایه چشم بنفش استفاده شده است.

با چوب پنبه به آرامی سایه چشم را خراش دهید تا پودر آن را به ظرف کوچک منتقل کنید. ظرف شما باید پیش از مصرف کاملا شسته و تمیز باشد تا منجر به تولید باکتری و عفونت نشود.


مرحله 2
اکنون چند قطره آب به پودر اضافه کرده تا یک محلول مایع درست شود.


مرحله 3
 از یک قلم خط چشم نازک برای هم زدن مواد استفاده کنید تا به شکل یک خط چشم مایع درآید. بهتر است قطرات آب کم کم اضافه شود تا مواد آبکی نشود. به مدت 2 دقیقه پودر سایه چشم را با آب مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شده و ذرات درشت در آن باقی نماند.


مرحله 4
در این مرحله چند قطره کوچک از پرایمر صورت یا چشم به این مخلوط اضافه کنید. به گزارش پرشین وی این مرحله اختیاری است ولی به دلیل ماندگارتر شدن خط چشم توصیه می شود. همچنین انجام این مرحله مانع هرگونه خطوط چین خوردگی و تکان خوردن ماده می شود.


مرحله 5
مواد را به مدت نیم دقیقه هم بزنید تا پرایمر کاملا در خط چشم مخلوط شود. در ظرف را محکم ببندید. این خط چشم برای مدت زیادی باقی خواهد ماند و همچنین خشک نشده و کیفیت آن پس از چندین روز از بین نخواهد رفت.

در صورتی که خط چشم ساختگی شما دارای پرایمر باشد می تواند تا 4 ساعت ماندگاری داشته باشد و تاریخ انقضا آن مطابق با تاریخ انقضا سایه چشم خواهد بود.

کشور چین قدرتمندترین ابر‌ کامپیوتر جهان را ساخت

کشور چین قدرتمندترین ابر‌ کامپیوتر جهان را به بازار اورد

کشور چین با استفاده از مینیتراشه‌های تولید شده ازطریق متخصصین خود، |پیروز|موفق} به ساخت سریع ترین ابر‌ کامپیوتر جهان  شده.

به نقل اخبار به گزارش ازجست وجوگر یاهو، چین توانست با پیروزی قدرتمندترین بزرگ‌ کامپیوتر کره خاکی را بدون کمک گرفتن از آمریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

این ابررایانه که Sunway TaihuLight نام دارد، دارای دو برابر سرعت نمونه قبلی بوده و از توانایی پردازش یک کوادریلیون در ثانیه برخوردار است که این میزان در مقایسه با نمونه قبلی که در چین و با استفاده از تراشه‌های  شرکت آمریکایی اینتل ساخته شده بود بیشتر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین دارای ابررایانه های بیشتری نسبت به آمریکا است.

 متخصصان براین باورند که تحریم‌های آمریکا علیه چین با هدف جلوگیری از بهبود فناوری‌ ابررایانه‌ها بوده است. اما چین به جای توقف فعالیت‌های خود،‌ تمامی بودجه و سرمایه خود را صرف تولید و توسعه این ابررایانه‌ها کرده است.

این ابر رایانه که در مرکز ابر رایانه ملی چین واقع شده، برای مدل سازی آب و هوا و انجام پژوهشهای علمی استفاده خواهد شد.

 ابر رایانه کشور چین، به دلیل سرعت و به واسطه تست توسط کارشناسان آلمان و آمریکا، در لیست TOP500که دو بار در سال منتشر می شود قرار گرفته است.

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که از 10 رایانه سریع جهان، دو دستگاه در چین، چهار مورد در آمریکا و به ترتیب در ژاپن، آلمان، سوئیس و عربستان سعودی یک دستگاه وجود دارد.

چین  هزینه های بسیار زیادی را صرف انجام پروژه های علم و فناوری کرده و به دنبال آن به یک پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته تبدیل شده است.

مقامات چین همچنین قصد دارند تا بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در جنوب شرقی این کشور راه اندازی کنند